Naše poslanstvo

Naše poslanstvo je skrb za umirajočega bolnika in njegove svojce ter žalujoče odrasle, otroke in mladostnike. Smo zagovorniki pravic umirajočega bolnika pri zagotavljanju dostojanstvenega življenja do konca, v okolju, ki si ga izbere bolnik sam. Najpogosteje je to domače okolje, pri čemer svojci bolnika potrebujejo opolnomočenje pri skrbi zanj.

Vrednote

Sočutje, solidarnost, spoštovanje, strpnost, sodelovanje, strokovnost, enakopravnost in enake možnosti za vse.

Vizija

Vizija Slovenskega društva Hospic je oblikovanje platforme za bolj sočutno, humano družbo, ki bo s prostovoljskimi aktivnostmi in s sodelovanjem državnih institucij, nevladnih in drugih organizacij prispevala k družbeni povezanosti, solidarnosti ter zagotavljanju enakih možnosti in kakovostnih storitev vsem prebivalcem Slovenije.
Programi podpore

Potrebujem podporo kot

Hudo bolni in umirajoči

Življenje z neozdravljivo boleznijo ali v obdobju, ko se le-ta izteka, je polno vprašanj tako za bolnika, umirajočega, kot za svojce. Lahko vas podpremo z informacijami in celostnim pristopom oskrbe na domu.

Žalujoči odrasel

Žalovanje ob izgubi bližnje je naraven odziv, v katerem lahko doživljamo močne občutke. Žalovanje je proces, ki potrebuje svoj čas in prostor. V tem procesu niste sami. Na voljo smo vam z informacijami in osebno podporo.

Žalujoči otrok

Žalovati kot otrok ni lahko.
Lahko je ena velika zmeda. Otroci žalujejo na svoj način in odzivi na smrt so odvisni od okoliščin izgube, starosti in razumevanja. Na voljo smo vam z informacijami in osebno podporo.

Prostovoljec

Prostovoljstvo v Slovenskem društvu Hospic pomeni dovoliti si stopiti na novo, še neodkrito življenjsko pot. Na voljo smo vam za več informacij.
‎ ‎‎

Zgodbe iz naše skupnosti

Osebne izpovedi

Težko je opisati z besedami, kako zelo sem hvaležna za vsa ta srečanja. Ker prav vsakič odidem domov vedrejša, bogatejša, z novo energijo, z veliko več luči v temi, v kateri sem se znašla. Pomaga mi, da vsakič malce globlje uzrem sebe. Svoje želje. Svoje srce. Nisem se še povsem dvignila, a vem, da se bom. Srčna hvala, gospema R. in D.! Hvala za njuna ušesa. Hvala za ramo. Hvala za novo luč na moji poti k sebi.
Mojca, Ljubljana
Ko sem prišla v prostore Slovenskega društva Hospic ter zaslišala miren in tih glas gospe Renate, sem zaslutila, da se bo tudi tokrat zgodilo novo ozaveščanje globljih ravni moje osebnosti in mojega odnosa do življenja.
Neža, Celje
Naša družina se je pred dnevi znašla v situaciji, pri kateri ste nam nesebično, neutrudno in s človeškim občutkom priskočili na pomoč. Naredili ste ogromno dobrega za našo družino. S svojimi dejanji ste pokazali svojo veliko srce.
Družina Š., Ljubljana
Ker vam pišem, naj še enkrat pohvalim to izredno izkustveno vodeno delavnico. Na delavnico sem prišla z nemirom, kepo v želodcu, odšla pa pomirjena in zelo motivirana za nova srečanja. Hvala, za odstiranje novih delov mene, ki so zaradi strahu pred bolečino, tičali skriti v senci pozabe.
Udeleženka izobraževanja

Poslanstvo

Naše poslanstvo je z vso subtilnostjo prisluhniti fizičnim, psihosocialnim in duhovnim potrebam umirajočih bolnikov in njihovih svojcev, lajšanje trpljenja, podpiranje v njihovi osebni preobrazbi in doseganju želene kakovosti življenja z zagotavljanjem celostne sočutne oskrbe, vzgoje in zagovorništvom vsakega, ki si bo izbral živeti do konca v domačem ali domu podobnem okolju.

Hospic Spremljanje

Alenka Križnik
E-pošta: spremljanje@hospic.si
Tel.: 051 426 578

Žalovanje odraslih

Tamara Zemlič Radović
E-pošta:
 zalovanje.odraslih@hospic.si, zalovanje@hospic.si
Tel.: 051 419 558

Žalovanje otrok in mladostnikov

Miha Zimšek
E-pošta: zalovanje.otrok@hospic.si
Tel.: 051 415 448

Detabuizacija smrti

Anamari Slokan
E-pošta:
 detabuizacija@hospic.si
Tel.: 041 795 363

Prostovoljstvo

Andreja Cilenšek
E-pošta:
 prostovoljstvo@hospic.si
Tel.: 051 442 636

Poslanstvo

Naše poslanstvo je z vso subtilnostjo prisluhniti fizičnim, psihosocialnim in duhovnim potrebam umirajočih bolnikov in njihovih svojcev, lajšanje trpljenja, podpiranje v njihovi osebni preobrazbi in doseganju želene kakovosti življenja z zagotavljanjem celostne sočutne oskrbe, vzgoje in zagovorništvom vsakega, ki si bo izbral živeti do konca v domačem ali domu podobnem okolju.

Hospic Spremljanje

Alenka Križnik
E-pošta: spremljanje@hospic.si
Tel.: 051 426 578

Žalovanje odraslih

Tamara Zemlič Radović
E-pošta:

zalovanje.odraslih@hospic.si, zalovanje@hospic.si
Tel.: 051 419 558

Žalovanje otrok in mladostnikov

Miha Zimšek
E-pošta:
zalovanje.otrok@hospic.si
Tel.: 051 415 448

Detabuizacija smrti

Anamari Slokan
E-pošta:

detabuizacija@hospic.si
Tel.: 041 795 363

Prostovoljstvo

Andreja Cilenšek
E-pošta:

prostovoljstvo@hospic.si
Tel.: 051 442 636

POTREBUJEM POMOČ ZARADI BOLEZNI

Kaj se dogaja, ko pride bolezen v družino?

Kdo nam lahko pomaga? Kakšne so pravice iz naslova zdravstvenega in pokojninskega zavarovanja? Ali obstaja kdo, ki mu je možno zaupati vse tisto, kar nikomur od domačih ali bližnjih, ne bi želeli povedati? Kako pomagati, ko boli? Kako pomagati, ko pride do težav s prehranjevanjem, pitjem, odvajanjem? Ali je mogoče z vnaprejšnjo voljo bolniku zagotoviti boljše možnosti za preostanek življenja in s kom se lahko o tem pogovorite?

Pomembno je, da se v družini pogovorite. Ne bojte se izraziti strahu ali stiske in na glas zastaviti vprašanj, ki vas begajo. Bodite v oporo drug drugemu, skupaj boste zmogli. Če živite sami, pomislite, komu bi lahko zaupali in ga prosili za pomoč.

Potrebe in najpogostejše stiske bolnika.

Bolnik je tisti, ki čuti celotno situacijo in se sprašuje kako naj poskrbi za bližnje, da jim olajša skrbi, ki jih imajo zaradi njegove bolezni. Najtežje skrbi, ki jih doživlja, so običajno izid bolezni in zdravljenja ter skrb za domače. Velikokrat se, na primer, sprejme odločitev za namestitev bolnika v katero izmed ustanov. To lahko bolnik stori iz ljubezni do najbližjih, da jih razbremeni domače oskrbe. To odločitev pogosto podprejo tudi svojci, zaradi različnih strahov, ali bodo to oskrbo ob ostalih obveznostih sploh zmogli, ali jo bodo opravljali dovolj kakovostno. Če o tem družina odprto in odkrito spregovori, se pogosto izrazijo resnične želje bolnika, zato slednji ostane doma, zanj potrebno skrb pa opravljajo bližnji. Istočasno se pri bolniku pojavljajo tudi strahovi pred napredovanjem bolezni, predvsem strah pred bolečino, pred izgubo lastne podobe, vloge, moči in samostojnosti. Pogosto z domačimi o teh stvareh ne spregovori, lahko postane tih, se umakne vase, izgubi željo po družbi, hrani in pijači, postaja vse bolj odklonilen. Bolnika zanima ali bo umrl. Odgovori, v katerih ne začuti resnice povzročijo, da se raje distancira. Velikokrat doživlja, da iskrenih in točnih odgovorov ne prejme niti s strani osebja, ki mu nudi zdravljenje in oskrbo. Prejemanje pomoči in nege mu lahko odvzame še edino, kar ima – dostojanstvo. Jezi ga, ker prejema tisto, česar ne potrebuje, tistega, kar bi potreboval, pa ne. To opisuje tudi pesem Teodora Storm-a, ki jo je prevedel dr. Franjo Smerdu.

Začetek konca

Nekje v tebi rahla bol,
ki je ne moreš prav dojeti
in vendar moti venomer
in vendar ti ne da živeti.

Ko drugim rad potožil bi,
besed ti najti ni mogoče;
in sebi praviš: »Saj nič ni!«
pa vendar te pustiti noče.

In čudno tuj postaja svet
in tiho mre poslednja nada,
ko navsezadnje se zaveš,
da smrtna senca nate pada.

Potrebe in najpogostejše stiske svojcev.

Ko se v družini pojavi bolezen, vsak družinski član doživlja svojo lastno pot spoprijemanja s procesom umiranja bolnika ter lastnimi stiskami. Ta proces lahko vključuje široko paleto občutij (zanikanje, dvom, jezo, pogajanje, depresijo, tudi upanje ali sprejetje idr.). Poleg notranjih procesov spoprijemanja z boleznijo in žalovanja za izgubo zdravja, doživljajo svojci tudi različne fizične in psihične obremenitve, kot so skrb za nego bolnika, gmotne težave, pomanjkanje časa, utrujenost, izčrpanost, razdvojenost in osamljenost.

Prepoznavanje in zadovoljevanje potreb svojcev je ključno za zagotavljanje kakovostne oskrbe in podpore, saj lahko s tem zmanjšamo breme in izboljšamo splošno kakovost življenja vseh v krogu bolnika. Družine potrebujejo čustveno podporo in svetovanje, da se spopadejo s stresom, žalostjo in drugimi čustvi, ki spremljajo skrb za neozdravljivo bolnega družinskega člana. Družine pogosto potrebujejo pomoč in učenje pri vsakodnevni negi bolnika, vključno s hranjenjem, osebno higieno, premikanjem, uporabo medicinskih pripomočkov, poznavanje tehnik lajšanja simptomov, idr. Potrebe so tudi po finančni podpori (dostop do državne pomoči in zavarovanj). Svojci potrebujejo tudi čas zase, podporo pri skrbi za lastno fizično zdravje, počitek in zdravo prehrano.

Kako lahko pomaga Slovensko društvo Hospic?

Slovensko društvo Hospic je pri svojem delu usmerjeno in osredotočeno na bolnikove potrebe in podporo svojcem, da bodo zmogli ob izzivih, ki jih srečujejo pri skrbi za bližnjega, predvsem v domačem okolju –  včasih pa tudi tam, kjer se bolnik v danem trenutku nahaja. Z rednimi obiski in podporo vsem vključenim, družini pomagamo pri ohranjanju kakovosti življenja do konca, kar vključuje tako individualno podporo bolnikom in družinskim članom, razbremenitev svojcev z vključitvijo usposobljenega prostovoljca in edukacijo. V bolnikovi družini pogosto zavzamemo tudi vlogo zagovornika in koordinatorja zagotavljanja in izvedbe vsega potrebnega za kakovostno oskrbo bolnika na njegovem domu. Mnogi namreč niso seznanjeni s pravicami iz naslova zdravstvenega in socialnega zavarovanja. S tem namenom se povezujemo z različnimi službami, ki so za bolnika pomembne ter pomagamo pri uveljavljanju posameznih pravic. Preko opolnomočanja svojcev v skrbi za bolnika neposredno zmanjšujemo potrebo po odhodu v urgentne obravnave zaradi obsmrtnih simptomov v procesu umiranja, ki spadajo v domače okolje (če ne gre za zaplete, katerim je v podporo nujna bolnišnična obravnava). Pri oceni teh stanj je pomembna vloga hospic koordinatorja, da s svojci spoznava in predvideva možne zaplete ter jih tako opolnomoča za čas, ko bo to potrebno. V veliko pomoč je lahko dovolj hitra vključitev hospic koordinatorja, saj se ob sprejemu podpore bolnik in svojci srečujejo tudi z različnimi psihološkimi procesi, ki občasno povzročajo, da se družina na proces umiranja ne zmore pripraviti pravočasno.

POTREBUJEM POMOČ ZARADI IZGUBE

Kaj se dogaja ob izgubi bližnje osebe?

Zakaj se mi to dogaja? Kaj sem storil(a), da si zaslužim to bolečino? Ali se bom kdaj spet počutil(a) kot pred izgubo? Kako dolgo bo trajalo, da se bom počutil(a) bolje? Je sploh normalno, da se tako počutim? Ali sem v času življenja bližnje osebe zanj(o) storil(a) dovolj? Kaj naj naredim z vsemi spomini in predmeti, ki me spominjajo na bližnjo osebo? Kako naj živim brez nje(ga)? Ali moram poiskati strokovno pomoč?

Ob izgubi bližnje osebe, se običajno odvije proces žalovanja. Gre za proces, v okviru katerega se lahko srečamo z najrazličnejšimi čustvi, telesnimi občutki, vedenji, spoznanji in vprašanji.

Potrebe in najpogostejše stiske žalujočega odraslega.

Naraven odziv na kakršno koli izgubo je žalost. Popolnoma naravno in odvisno od okoliščin smrti, odnosa z umrlo osebo in drugih dejavnikov, pa je tudi doživljanje drugih čustev, kot so jeza, krivda, šok, otopelost, tudi olajšanje. Na primer, ko umre oseba, ki se je bojevala z dolgotrajno boleznijo, žalujoči večkrat poročajo o občutku olajšanja, da oseba sedaj ne trpi več. Hkrati to občutje pogosto spremlja krivda, da si ta občutek sploh dovolijo čutiti. Morda je doživljanje in stiske žalujočih ob izgubi bližnje osebe najlažje pojasniti z dejstvom, da je izkušnja izgube univerzalna. Doživi jo prav vsak izmed nas. Kolikor je ljudi na svetu, toliko je vrst žalosti. Ravno zato je prav toliko tudi stisk, ki jih žalujoči doživljajo. Vsak izmed nas ima namreč svojo zgodovino, osebnost, način razmišljanja ter medosebne odnose, ki so obarvani z najrazličnejšimi izkušnjami. V procesu žalovanja je nasploh »normalnih« veliko več stisk, kot si morda predstavljamo. Žalovanje namreč ni problem, ki ga je potrebno rešiti. Bolje rečeno gre za proces, skozi katerega je potrebno preiti – ne glede na to, kako se izraža in pa kako dolgo traja. Žalovanja ni mogoče pospešiti. Okrevanje in žalovanje lahko traja veliko dlje, kot bi si tega želeli tako žalujoči sami, kot njihovi prijatelji in svojci.

Žalujoči potrebujejo ob sebi predvsem sočutne spremljevalce in poslušalce, ob katerih imajo občutek, da so slišani in sprejeti ter dobijo potrditev, da jim verjamejo, kako težko jim je. Zelo pomembno je, da žalujočemu ne rečemo, da ga razumemo, če se sami še nikoli nismo znašli v enaki življenjski situaciji. V tem primeru lahko namreč zgolj verjamemo, da mu je težko. Sicer pa je v procesu žalovanja dovolj, če žalujočemu ponudimo roko. Način pristopa je odvisen tudi od tega, v kakšni čustveni navezi smo z njim. V tesnejših odnosih najde svoje mesto tudi objem.

Potrebe in najpogostejše stiske žalujočih otrok in mladostnikov.

Otroci doživljajo enak obseg čustev kot odrasli, vendar pa ne žalujejo na enak način, saj se kognitivno in čustveno še vedno razvijajo. Otroške zmožnosti soočanja s težkimi dogodki so omejene, zato potrebujejo čas za žalovanje. Zaradi razvojnih omejitev ob sebi potrebujejo osebo, ki jih bo poučila o procesu žalovanja na njim primeren način, hkrati pa jim pomagala identificirati njihova kompleksna občutenja.

Prav tako kot odrasli, se tudi otroci in mladostniki na izgubo bližnje osebe odzivajo zelo različno. Doživljajo lahko številna čustva, kot so negotovost, pojav različnih strahov in drugih občutkov, kot so zapuščenost, jeza in bes, žalost, krivda, zmedenost. Pri njihovem prepoznavanju jim lahko močno pomagamo odrasli. Svoje stiske otroci pogosto izražajo vedenjsko, na primer skozi pogostejše prepiranje, večjo potrebo po pozornosti ali večjo pasivnost, spremembo v spalnih ter prehranjevalnih vzorcih ali samouničevalno vedenje. Spremembe se lahko opazijo tudi v šoli, saj se otrok težje skoncentrira, posledično se lahko spremeni tudi njegov učni uspeh. Zelo pomembno je zavedanje dejstva, da se vrstniki v šoli ali  razredu težko vživijo v čustva žalujočega, zato so žalujoči otroci pogosto osamljeni in velikokrat celo tarča posmeha ali bolečih opazk. To še dodatno podkrepi morebitna otrokova odklonska vedenja. Tisto, kar otrok, ko se sooča z umiranjem in s smrtjo potrebuje, so iskreni odgovori ter občutka varnosti in sprejetosti. To pomeni, da otroka sprejmemo takšnega kot je in mu damo vedeti, da je takšen dovolj. Da ima pravico biti jezen, obupan, žalosten, otopel, ipd. Pri odgovarjanju na otrokova vprašanja je pomembno, da so naši odgovori čim bolj neposredni, jasni in odkriti. Ob tem smo iskreni in sprejemamo tudi lastno nemoč, ko ne najdemo odgovora. Predvsem pri mlajših otrocih obstaja nevarnost, da jih še bolj zmedemo in prestrašimo, če npr. uporabljamo prispodobe, kot so »je zaspal« ali »je odšel«. Lahko se zgodi, da se bo otrok bal zaspati ali pa da bo gojil tiho pričakovanje, da se bo umrli vrnil.

Kako lahko pomaga Slovensko društvo Hospic?

Slovensko društvo Hospic žalujočim odraslim, otrokom in mladostnikom nudi brezplačno individualno in skupinsko podporo. Odraslim ob sočutni individualni podpori v obliki osebnih pogovorov, nudimo tudi obiske podpornih skupin in vikend skupin za žalujoče ter Tabora za žalujoče starše, kadar so njihovi otroci vključeni na tabor za žalujoče otroke in mladostnike. Skupine so kreirane glede na vrsto izgube, saj je pomembno, da so skupaj žalujoči, ki žalujejo zaradi istovrstne izgube, saj lažje razumejo drug drugega in predvsem vidijo, da se takšna izguba ni zgodila samo njim.

Otrokom in mladostnikom ob individualnih pogovorih nudimo Levjesrčna druženja, ki potekajo na vseh dvanajstih območnih odborih društva, enkrat mesečno oz. po potrebi. Vsako leto v  mesecu juniju organiziramo štiridnevni Tabor za Levjesrčne, na katerem otroci in mladostniki preko delavnic spoznavajo svoje občutke ob izgubi se soočajo s procesom žalovanja. Tabor je za otroke in mladostnike med petim in osemnajstim letom starosti povsem brezplačen.

Prihajajoči dogodki

Hospic dogodki so več kot le dogodki. So srečanja, ki odpirajo in povezujejo srca, varen prostor, kjer imamo v sproščenem okolju priložnost prisluhniti zgodbam, ki jih piše življenje, se pogovoriti o temah, ki so pogosto zapostavljene, splesti nove vezi in se medsebojno obogatiti z izkušnjami.

Prihajajoči dogodki

Poiščite nas lokalno

Območni odbori

Za kontaktne podatke kliknite na spodnji gumb ali se na spodnjem zemljevidu približajte rokici posameznega območnega odbora in kliknite z miško na njo: